Sammensætning af stuerne

C

Stuerne sammensættes ud fra, hvordan vi skaber de bedste muligheder for det enkelte barn og hele gruppen. Vi har fokus på at børnene er sammen med andre børn, som de matcher i udvikling og kompetencer, og som de kan spejle sig i.

Hvert år i august, når skolebørnene går ud af børnehaven, benytter vi os af muligheden for at sætte stuerne sammen på ny. Derfor er det muligt at barnet i løbet af sin børnehavetid flytter stue, men også afdeling, da afdelingerne Løvetand og Mælkebøtten sam-tænkes.

Sociale relationer på tværs
Stuerne ligger fysisk sammen to og to, og vi arbejder team-vis sammen om børnegruppen. Det betyder at vi åbner og lukker sammen, og har forskellige aktiviteter i løbet af ugen, hvor vi leger på tværs. Vi inviterer ofte et barn eller to fra nabostuen med til samling, spisning eller på tur. På den måde er der mulighed for venskaber på tværs af stuerne.

Når det giver mening inviterer vi et par børn fra almen børnehaven på besøg på en af stuerne, eller vi går selv på besøg. Der er også mulighed for at lege sammen på legepladsen og i fællesområderne.