Forældresamarbejde

I forældre er vores vigtigste samarbejdspartnere, og dem der kender jeres barn bedst. Vi taler sammen om hvilke forventninger vi har til hinanden til det første møde i børnehaven, når jeres barn har fået plads.

Specialbørnehaven er et behandlingstilbud, og vi er forpligtet til at lave udviklingsplaner omkring indsatser for jeres barn. Disse koordineres med med jer på vores møder.

Den daglige kommunikation:
Vi prioriterer den daglige kontakt i det omfang det ønskes og i det omfang det er muligt. Det er ikke alle informationer der er egnede til at  udveksles i barnets nærvær, og vi er altid åbne for at lave en aftale, hvis den daglige mulighed for dialog ikke er nok. Ring eller skriv, så finder vi et tidspunkt hvor vi kan tale uden barnet er tilstede, feks i forbindelse med afhentning.
Vi kommunikerer primært gennem Aula, og de fleste informationer mellem børnehaven og hjemmet skrives her. Det er derfor vigtigt at du logger på Aula så snart dit barn starter i børnehaven. Driller det, så sig til. Vi hjælper gerne.

Ønsker du at tale med nogen fra børnehaven, er du altid velkommen til at ringe til os.

Møder:
Vi inviterer til møder om det enkelte barn ca. 2 gange om året.
Det ene møde er et statusmøde, hvor vi forinden udarbejder et skriftligt statusoplæg, som sendes til jer via Aula. Til dette møde deltager foruden forældrene og primærpædagogen, andre relevante personer omkring barnet. Det er typisk fysioterapeuten, talepædagogen, psykologen og sagsbehandleren. Desuden deltager der altid en leder på alle møder.
Det andet møde er et samarbejdsmøde, hvor forældrene, primærpædagogen og en leder deltager.

Til alle møder vises video, hvor barnets udvikling og dagligdag i børnehaven drøftes. Vi taler også om hvordan det går hjemme, og om der er bekymringer vi skal tage op og kigge på sammen. Og så glæder vi os sammen med jer over jeres barns sejre og fremgange.

Vi kan sagtens aftale flere møder, hvis der er brug for en hyppigere kontakt eller opfølgning. Det aftaler vi sammen.