Praktisk ABC

Her finder du nogle samlede, praktiske informationer, som er gode for dig som forældre at vide, når du har et barn i specialbørnehaven i Løvetand.

Solcreme:                                                                                                                                                                                                                                                            Børnene skal have solcreme på, når der er højt UV-indeks, det vil oftest være fra april til september. Vi forventer dit barn er smurt ind hjemmefra. vi sørger for at indkøbe solcreme i børnehaven, og vi smører dit barn ind efter frokost. Bruger dit barn en særlig solcreme er du velkommen til at sende den med.

Legetøj:                                                                                                                                                                                                                                                                      Som udgangspunkt vil vi gerne have at I lader legetøjet blive hjemme. Der kan dog være børn, som i perioder har brug for at have en lille ting med frem og tilbage, og det er helt okay. Aftal det med dit barns pædagoger, så vi kan hjælpe med at passe på tingen. og sørg for at der er navn i.

Bleer:                                                                                                                                                                                                                                                          Bruger dit barn ble, skal du selv sørge for at sende dem med. Vi har fin plads til at have en pose liggende med dit barns navn på på badeværelset. Så send gerne en hel pose med ad gangen. du tjekker selv om der snart skal flere med, når du henter dit barn. Kører dit barn med taxa sørger personalet for at give dig besked når der ikke er så mange tilbage.

Bumle:                                                                                                                                                                                                                                                        VI har en minibus til børnene i Specialbørnehaven, som vi bruger til at tage på tur i. Det er ikke alle børn der endnu har lært at kunne vente på en bus eller sidde stille i en bybus, og så er det godt at vi har vores egen. Bussen går på skift mellem bladene (team øst og vest i Løvetand, samt Mælkebøtten) og det vil derfor være i perioder dit barn bliver tilbudt ture ud af huset, som kræver bus. Ikke alle børn har brug for at komme på tur. Men det er en mulighed vi har.

C

Cykelture:                                                                                                                                                                                                                                               Vi har el-cykler med plads til 4-6 børn i både Løvetand og Mælkebøtten. Vi bruger cyklerne flittigt til at tage på tur i nærområdet. Vi har cykelhjelme til alle børn, og sørger for at alle er spændt forsvarligt på turen. Du skal give tilladelse på Aula til at dit barn må komme på tur i el-cyklen.

Fødselsdag:                                                                                                                                                                                                                                            Vi fejrer gerne dit barns fødselsdag. Oftest holder vi det i børnehaven, hvor I enten kan sende det med som barnet kan lide at dele, eller I kan selv komme og være med. Det vil typisk være kl 9 eller kl 14 til 'frugt'-måltidet, men kan også være til frokost. I kan sende morgenbød, kage, flødeboller eller is med, nogle laver også en lille frokost med pizza eller lignende.                                                                                                                                                                                        Vi kommer også gerne hjem til jer og fejrer dagen. Måske er det kun nogen af børnene fra dit barns stue, der kan komme. Vi tager de børn med, som kan lide at være til fødselsdag. snak med dit barns pædagoger om det, så kan I sammen aftale hvad der fungerer bedst for jer.

Sociale medier:                                                                                                                                                                                                                                       For en sikkerheds skyld skal vi nævne, at billeder fra Aula, eller billeder du selv tager til et arrangement i børnehaven IKKE må deles på sociale medier, såfremt andre børn figurerer derpå.